Postępowanie ws. blokady rachunku (STIR)
STIR to System Teleinformatyczny Izby Rozliczeniowej, do którego banki oraz SKOKi przesyłają dane o prowadzonych rachunkach bankowych i dokonywanych na nich transakcjach. Dane te są przetwarzane i oceniane pod kątem wystąpienia ryzyka wykorzystywania rachunków bankowych do wyłudzeń skarbowych. Jeśli Szef Krajowej Administracji Skarbowej lub jeden z upoważnionych naczelników urzędów celno-skarbowych uzna, że dany podatnik może wykorzystywać rachunki bankowe do działalności przestępczej nakazuje bankom blokadę rachunku (tzw. blokada STIR). Krótka blokada trwa maksymalnie 72 godziny, natomiast długa blokada do 3 miesięcy.
Celem naszych usług jest wsparcie klientów w stosunku do których zastosowano blokadę rachunku bankowego STIR, obejmujące zarówno zaskarżenie rozstrzygnięć w przedmiocie blokady STIR, jak i reprezentację w sprawach dotyczących zwolnienia środków z zablokowanego rachunku w celu umożliwienia prowadzenia bieżącej działalności.
Zakres wsparcia
Oferujemy w tym zakresie następujące usługi:
- reprezentacja klienta w trakcie postępowania dotyczącego blokady rachunku STIR,
- sporządzanie wszelkich środków zaskarżenia, w tym m.in.: zażaleń na postanowienia o przedłużeniu blokady STIR, skarg do sądu administracyjnego,
- pomoc w podjęciu czynności pozwalających klientom na dalsze prowadzenie działalności gospodarczej, pomimo dokonanej blokady STIR,
- przygotowywanie wszelkich pism dotyczących zwolnienia środków z zablokowanego rachunku, tak aby umożliwić podatnikowi dalsze działanie.